עדשה לגילוי רמת הסוכר בדם • מדע בדיוני?

אתר קול חי | צילום: גוגל No Comments on עדשה לגילוי רמת הסוכר בדם • מדע בדיוני?
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחלת הסוכרת היא בעיה כלל עולמית, המשפיעה על אחד מכל 19 אנשים בעולם. שינויים ברמת הסוכר בדם עלולים לגרום לבעיות רפואיות חמורות כמו נזק לעיניים, בעיות בכליות, מיחושי לב, איבודי הכרה ומוות.

ירידה חדה ברמת הסוכר עלולה להפתיע ולקרות גם באמצע בפעילות יומיומית רגילה, הסכנה אף גוברת כאשר חולה הסוכרת נמצא במצבים בהם ירידת רמת הסוכר עלולה לגרום לפגיעה קשה בו או בסובבים אותו, כמו לדוגמה כאשר הוא נוהג ברכב.

עד היום, בדיקת רמת הסוכר נערכת באמצעות דקירת אצבע החולה באמצעות דוקרן ומדידת רמת הסוכר בטיפת הדם היוצאת מהדקירה.

פיתוח חדש עליו עובד צוות מחקר יחודי של 'גוגל' ימדוד את רמת הסוכר בגופו של החולה באמצעות ניתוח דמעותיו, ולא, לא צריך לבכות בשביל למדוד סוכר, מד רמת הסוכר תוכנן כעדשת מגע הנמצאת בתוך העין בדומה לעדשות מגע לתיקון ראייה, ויבדוק את רמת הסוכר פעם אחת בכל שניה.

העדשה מכילה בתוכה חיישנים זעירים ואנטנה דקיקה המונחים בין 2 שכבות העדשה ואינם מפריעים לראיה כלל. צוות המחקר של גוגל בודק בימים אלו כיצד תתריע העדשה על ירידה ברמת הסוכר, ככל הנראה תשולב בעדשה נורת לד זעירה שתאיר ותהבהב בעת זיהוי ירידה ברמת הסוכר.

נכון לעכשיו העדשה בשלבי פיתוח ויקח זמן רב עד שתוכנס לשימוש, זאת בהנחה שהיא תאושר על ידי הFDA.

השאלות שנותרו הן האם העדשה הבריאותית היא רק מקדמה לשימוש נרחב ביותר עם עדשות חכמות עתירות טכנולוגיה? והאם הדור הבא של משקפי הגוגל גלאס יהיו בעצם עדשות מגע?



0 תגובות